Diplom a skúsenosti nemusia byť tak dôležité, ak ste sa stále ešte nenaučili, ako sa správať ako profesionál. Povieme vám, aké chyby vo vašom správaní môžu zabrániť šéfovi vidieť vo vás potenciál a možnosť urobiť kariéru. Sú typické pre mladých, nových zamestnancov, no nevyhnú sa im ani skúsení, ostrieľaní a zabehnutí pracanti. Aké to sú?

  1. Nedokážete sa dlhodobo sústrediť na jednu úlohu

Najväčší problém s tým majú ľudia, ktorí vyrastali s mobilnými zariadeniami v ruke. Pre dnešné mladé generácie je dôsledkom toho, ťažké dlhodobo a pozorne sledovať jednu úlohu. Iste, môžete byť mimoriadne flexibilní, asertívni a dokonale sebavedomí, no pokiaľ nedokážete uspokojiť pracovné požiadavky vášho zamestnávateľa z dôvodu nedostatočnej pozornosti, šance na úspech sú mizivé.

Pracovať trpezlivo na svojom projekte sa vám určite oplatí aj pri založení novej spoločnosti. Nesnažte sa si všetko za každú cenu zjednodušovať, veď ako povedal Beverly Sills: „Tam, kam sa oplatí ísť, nikdy nevedú skratky.“

  1. Sebadôvera narúša rozvoj kariéry

Často píšeme o tom, aké dôležité je oceňovať sa, nebáť sa vyjadriť svoje názory a požadovať zlepšenie našich pracovných podmienok. Nezamieňajte si však dôveru s aroganciou a nevedomosťou.

Neváhajte si priznať svoju chybu. Ak niečo s istotou neviete, netvrďte, že ste vo veci odborníkom. Nakoniec to pomôže vám samotným, pretože sa so všetkým nebudete musieť „trápiť“ sami a naučíte sa novým veciam. Konzultácie s kolegom, kolegyňou alebo šéfom neznamenajú, že ste nekompetentní.

  1. Hovoríte viac, ako počúvate?

Ani komunikatívnosť nie je dnes na škodu a ľudia s darom reči sa veľmi dobre uplatnia! Naučte sa však byť aj aktívnym poslucháčom, čo je dôležité nielen pre prácu, ale aj osobné vzťahy. Bez tejto zručnosti je interakcia v akomkoľvek tíme nemožná.

Premýšľať nad slovami kolegov a pochopiť, čo sa od vás požaduje, je rovnako dôležitá profesionálna kvalita ako znalosť vášho odvetvia. Empatia a schopnosť efektívne komunikovať s ľuďmi sa často stávajú jedným z hlavných kritérií pri výbere kandidáta na pozíciu v moderných spoločnostiach. Nezabudnite ale, že efektívne komunikovať, znamená aj počúvať!

  1. Neschopnosť prijať alebo vyjadriť kritiku

Ak chcete rásť vo svojom podnikaní, môžete na to využiť virtuálne sídlo a jeho výhody, no musíte byť schopní vedieť prijať aj spätnú väzbu od kolegov, šéfov a zákazníkov. Nezabudnite pritom oddeliť konštruktívnu kritiku od emócií a vyvodiť potom pre seba správne závery.

Naučte sa však aj namietať, trvať na svojom správnom presvedčení, akceptovať kritiku alebo ju vyjadriť vo vzťahu ku kolegom a to všetko v rámci obchodnej etikety, bez toho, aby ste sa jeden druhému profesionálne odcudzili. 

  1. Ignorujete pravidlá?

Bez organizácie a pravidiel, ktoré firma oceňuje sa dlhodobo fungovať v spoločnosti nedá. Ak sa budete uchádzať o zamestnanie v konkrétnej spoločnosti, musíte si uvedomiť, že má svoje vlastné pravidlá a hodnoty, ktoré sa oplatí dodržiavať a stotožniť sa s nimi, aj keď sa vám nemusia javiť ako správne a v súlade s vašimi hodnotami.

Ak to nedokážete, založte si vlastnú firmu a virtuálne sídlo! Mnohé veci sú potom pod vašou réžiou a ste sami sebe pánom.

  1. Snažíte sa robiť všetko naraz?

Keď poviete, že ste pripravení na akúkoľvek pozíciu v spoločnosti: od programátora až po obchodníka, alebo vyplníte životopis s množstvom zručností, ktoré nesúvisia s jednou oblasťou – neznamená to, že ste automaticky dobrý zamestnanec.

Naopak, zamestnávateľ si v tom často všíma, že mnohým veciam v žiadnom smere dostatočne   nerozumiete. Prehlbovanie vedomostí v určitom odvetví vás ale môže dostať do popredia. Aj keď vás zaujíma dianie a mnohé veci naokolo vás, snažte sa byť odborníkom a špecialistom v jednom konkrétnom prípade.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *