Tréningový proces nie je len séria tried, rôznej intenzity a úrovne zaťaženia. Zahŕňa tiež obnovu tela a plný návrat jeho funkcií? Pretože, ak je toho na vás veľa, môže ísť o nadmernú záťaž, ktorá má za následok presne opačný efekt.

Skutočnosť pretrénovania a preťaženia má vážne následky – nedostatok pokroku v snahe, emocionálny pokles a dokonca aj zranenie. Ak však dokážete prvé varovné príznaky prečerpania svojich síl rozpoznať, môžete sa nepríjemným situáciám v celej snahe o dobrý výkon vyhnúť.

Príznaky preťaženia

Stáva sa to nováčikom aj skúseným športovcom. Žiadny dobre premyslený vzdelávací program neberie do úvahy také rizikové faktory, ako je pracovné zaťaženie osoby mimo športu.

Fyzická práca, domáce záležitosti a stres tiež odoberajú človeku silu. Je potrebné vziať do úvahy aj skutočnosť, že telo musí z času na čas bojovať s infekciami.

Aby ste si ochránili svoje zdravie a nič vás v tejto snahe neohrozilo, alebo si mohli tipnúť so stávkovým bonusom na dobré výkony a výsledky známych športovcov, mali by ste byť viac vnímaví a poznať prejavy preťaženia, ktorými sú:

  • veľká únava, podráždenosť a nedostatok motivácie;
  • pokles športovej aktivity;
  • zhoršenie nálady;
  • chronická bolesť v kĺboch a svaloch;
  • citlivosť na infekcie;
  • tachykardia;
  • úbytok hmotnosti.

Tieto faktory vedú k zhoršeniu celkového stavu, strate chuti do jedla a zníženiu libida. Existujú aj veľké podmienky pre rozvoj depresie. Nájdite si preto čas na pauzu a poraďte sa so svojím lekárom o najrýchlejšej ceste z tejto situácie.

Ako sa z toho dostať?

Zdravý spánok a dokonalý odpočinok je pre jasnú hlavu a dobrý tip na doxxbet.sk najlepší. Nadmerne zaťažený organizmus potrebuje predsa fyzický oddych.

Ak môžete ísť na dovolenku, vyberte si 10-15 dní v pohodlnom tichom prostredí s kvalitnými potravinami bez dráždivých látok.

Skúste plávanie, dokonale vás zrelaxujú kúpeľné procedúry, masáže a fyzioterapia. Zotaviť sa vám pomôže aj sauna. Možností, vďaka ktorým sa dostanete opäť do tej správnej formy, máte naozaj veľa.

Určite sa ale vo všetkom poraďte aj s trénerom alebo iným profesionálom, ktorý vás má na starosti. Snažte sa nájsť správnu mieru a odhodlanie, inak vás môže veľké preťaženie od vysnívaného cieľa na míle vzdialiť.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *