Možno ste nabrali nejaké to kilo navyše kvôli letnej dovolenke, možno vás nadváha trápi už nejakú dobu. Nech je ako chce, prebytočné kilá môžete zhodiť. A hoci nepôjde o jednoduchý proces, máme pre vás zopár zaujímavých tipov.

Upravte svoju stravu

Možno si hovoríte, že vy svoju stravu upraviť nedokážete. Ako by ste sa mohli vzdať toľkých chutných jedál? Pravdou je, že sa svojich obľúbenách pokrmov vzdať nemusíte. Aspoň nie úplne. Ku každému nezdravému receptu totitž dnes nájdete jeden zdravý. Na začiatok ale nezačínajte so žiadnymi radikálnymi úpravami jedálnička, ktoré vedú tak akurát k zlyhaniu. Skúste len nejesť produkty obsahujúce rafinovaný cukor a vyprážané jedlá.

Začnite s cvičením

Ak chcete schudnúť, dodržujte jednoduché pravidlo. Váš energetický výdaj musí byť vyšší ako príjem. Preto je zdravšiu stravu vhodné kombinovať napríklad s kardio cvičením. Skúste aerobic, beh, bicyklovanie alebo tanec.

Nezabudnite si zadovážiť kvalitné športové oblečenie, ktoré vám celý proces uľahčí. V letných mesiacoch cvičte v šortkách alebo športovej sukni, v zimných si na seba natiahnite legíny na cvičenie. Dôležitým kúskom športového outfitu je tiež vhodná obuv. Doplňte teda svoj šatník aj o športové tenisky vhodné na behanie.

Jedzte pred zrkadlom

Hovorí sa, že ľudia, ktorí na seba pri jedle pozerajú do zrkadla, toho menej zjedia. Umiestnite teda zrkadlo naproti jedálenskemu stolu alebo to vyriešete malým kozmetickým zrkadlom a uvidíte, aký bude výsledok.

Pite veľa vody

Okrem toho, že by ste mali dodržiavať pravidelný pitný režim a piť minimálne dva litre vody denne, voda je tiež bez kalórií. Nesnažte sa teda zahnať smäd malinovkami, ovocnými džúsmi ani inými sladenými nápojmi. Tie sú tak akurát plné cukru, z ktorého potom priberáte.

Jedzte z malého taniera

Začnite si jedlo nakladať na menší tanier. Pretože menej je niekedy viac. No a v tomto prípade to platí hneď dvojnásobne. Na malý tanier sa vám totiž zmestí menej jedla.

Napsat komentář