Webové stránky majú pre každú firmu či jednotlivca dôležitú úlohu, ktorá spočíva predovšetkým v kvalitnej prezentácii a možnosti nákupu produktov a služieb. Ako však dosiahnuť toho, aby webové stránky boli viditeľné a navštevované? Tak na to sme sa opýtali skúseného SEO špecialistu, ktorý na trhu pôsobí už niekoľko rokov a nielen na Slovensku, ale i v Čechách.

Tak ako je to s aktivitou webových stránok? Sú viditeľné pre užívateľov internetu automaticky?

 Kiež by to bolo tak jednoduché, ale bohužiaľ to automaticky nefunguje. Nestačí teda webové stránky len vytvoriť a predpokladať, že sa okamžite stanú navštevovanými, ale je potrebné sa s nimi doslova pohrať a vyšperkovať ich tak, aby sa na ne dostal čo najvyšší počet návštevníkov. A tento pohyb bol udržovaný neustále.

A dá sa už pri vytvorení webových stránok niečo na nich nastaviť, aby boli navštevované?

Dobrá otázka. Často sa totiž stáva, že klienti, ktorý si u nejakého špecialistu nechajú vytvoriť profesionálne webové stránky sú chybne informovaní, že ich stránky sú automaticky nastavené i pre viditeľnosť vo vyhľadávačoch, ktoré privádzajú na stránky najvyšší počet návštevníkov. Avšak pokiaľ tento špecialista neposkytuje služby SEO, tak stránky týmto procesom ani nemôžu prechádzať. Za jedno nejde o jednorazové riešenie, že niekam kliknem a ono to funguje, ale o dlhodobú aktivitu. Takže za druhé, pokiaľ vaše stránky prechádzajú procesom SEO, tak ide o dlhodobú záležitosť a to by ste určite poznali, že niekto na vašich stránkach ustavične pracuje, pretože by ste o tom boli pravidelne informovaní. SEO nejde aplikovať za chrbtom klienta, pretože všetko začína podrobnou konzultáciou a analýzou webu a pokračuje intenzívnym procesom. Jediné čo vám môže byť jednorázovo nastavené je nejaký SEO plugin, ale to nie je ani zďaleka kompletný proces SEO.

Hovoríte o SEO. To je to čo robí stránky viditeľnými? Môžete nám ujasniť čo je SEO?

Zviditeľnenie webu je možné rôznymi spôsobmi, ale pokiaľ hľadáte dlhodobé a intenzívne riešenie, tak je to SEO. SEO je skratka, ktorá pochádza z anglického Search Engine Optimization a v preklade ide o optimalizáciu webových stránok pre vyhľadávače. Cieľom SEO je teda dostať webové stránky klienta do povedomia vyhľadávačov, na prvé pozície vyhľadávačov a tým zvýšiť ich návštevnosť, s ktorou súvisí aj samotný zisk.

A akým spôsobom na tom SEO pracuje?

Predovšetkým formou individuálneho prístupu, pretože čo klient a webová stránka, tak to iné zameranie, obsah, ciele, zisky a podobne. A aby sa vaše webové stránky stali priateľské pre vyhľadávače, tak je potrebný predovšetkým kvalitný obsah týchto stránok a hlavne obsah, ktorý je originálny a pravidelne aktualizovaný. Ďalej hrajú dôležitú úlohu kľúčové slová a spätné odkazy teda linkbuilding. Ďalej sú to prvky ako názov domény, nadpisy, meta description a celková štruktúra stránok. A na tom všetkom pracuje SEO.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *